Automatizarea deschide calea pentru menținerea siguranței angajaților

by donpedro

Locul de muncă s-a schimbat radical în ultimul an, din cauza pandemiei COVID-19. Birourile marilor corporații sunt de domeniul trecutului, iar videoconferințele au înlocuit întâlnirile din sala de ședințe. În fabrică, angajații nu mai pot sta umăr la umăr în timp ce lucrează, așa cum o făceau odinioară. Locurile de muncă au adoptat rapid distanțarea socială și urmărirea contactelor pentru a crea medii sigure în care sarcinile de lucru anterioare pandemiei pot fi menținute, protejând în același timp forța de muncă. Managerii fabricilor au distribuit, de asemenea, sarcinile de lucru în mai multe schimburi, au oferit angajaților acces pentru a lucra de acasă și au mărit numărul de zile pe săptămână destinate activității.

În 2020, o echipă de ingineri de la Digi-Key a creat un sistem de igienizare UV pentru a dezinfecta automat cele peste 8.000 de recipiente care tranzitează în fiecare zi centrul de distribuție Digi-Key, a cărei suprafață este de 1 milion de metri pătrați! 

Automatizarea a îmbunătățit siguranța generală în spațiile comune, cum ar fi spații de odihnă, vestiare și holuri. Înainte de pandemie, numărul de angajați pentru un spațiu comun nu se afla în atenția oamenilor. Acum, monitorizarea numărului de persoane este extrem de importantă pentru a menține distanța socială, dar cum se face acest lucru? O modalitate de a menține o capacitate optimă a încăperii este printr-un sistem de monitorizare a gradului de ocupare. Sistemul asigură în mod wireless și activ menținerea unui număr total de persoane cu ajutorul unor senzori optici, care numără persoanele care intră și ies dintr-o încăpere. Senzorul trimite rezultatul numă­rătorii către un controler prin intermediul căruia se va indica – la intrarea în camera respectivă – dacă accesul este sigur.

Producătorii îmbunătățesc, de asemenea, siguranța la locul de muncă folosind tehnologia fără atingere. De exemplu, un ecran tactil care, cândva, presupunea ca un angajat să intre în contact fizic cu ecranul, folosește acum tehnologia tactilă capa­citivă (PCAP) pentru a permite utilizatorului să interacționeze cu ecranul fără a-l atinge efectiv. Întrerupătoarele folosesc și ele această tehnologie, permițând angajaților să comunice cu ușurință respectarea noilor protocoale, cum ar fi igienizarea postu­rilor de lucru. Un comutator RGB poate notifica un muncitor de pe linia de producție a unei fabrici când este timpul să își curețe zona de lucru.

Odată ce sarcina este finalizată, angajatul flutură o mână peste comutator, care își schimbă culoarea pentru a indica faptul că postul de lucru a fost curățat și trimite un semnal către un coordonator că operațiu­nea a fost efectuată.

Igienizarea liniilor transportoare reprezintă, de asemenea, o provocare. De exemplu, Digi-Key Electronics expediază din depozitul său extins zeci de mii de pachete pe zi, care conțin peste o sută de mii de detalii.
Cred că vă puteți imagina kilometrii de benzi transportoare și numărul enorm de recipi­ente necesare pentru a muta produsele de la stațiile de preluare la cele de ambalare.

Pentru a ajuta la prevenirea răspândirii COVID, Digi-Key a proiectat și instalat un tunel de lumină UV pe sistemul lor de transport prin care fiecare cutie trece de mai multe ori în fiecare zi. Tunelul iradiază cu lumină UV toate cutiile pe măsură ce acestea trec prin el, protejând împotriva virusului atât angajații, cât și clienții.

În această primăvară, Digi-Key a implementat o soluție robustă de distanțare sigură pentru toți angajații din centrul de distribuție a produselor (PDC), constând din peste 2.500 de ecusoane active online pentru urmărirea automată, wireless, a contactelor.

Utilizarea ecusoanelor LoRaWAN este un alt mijloc de a proteja atât forța de muncă, cât și fluxul de lucru. Fiecare ecuson LoRaWAN este atribuit unui angajat. Ecusonul este un dispozitiv pasiv care înregistrează pe o platformă bazată pe cloud atunci când se află în apropierea unui alt ecuson și pentru cât timp. Atunci când un angajat este diag­nosticat cu COVID, datele pot fi extrase rapid din ecusonul său pentru a identifica alți lucrători care s-au aflat în imediata apropiere a angajatului infectat.

Acest lucru ajută la eliminarea presupunerilor privind identificarea celor care au fost expuși și reduce potențial numărul de persoane care trebuie să fie puse în carantină.

Platformele de depistare a temperaturii apar, de asemenea, peste tot pentru a avansa și mai mult siguranța în spațiile publice, cum ar fi aeroporturile, birourile, centrele comerciale și altele. Testele de screening − deși nu sunt infailibile − pot ajuta la identificarea dacă un client sau un angajat este simptomatic.

COVID a avut un impact semnificativ asupra vieții fiecăruia dintre noi. Siguranța la locul de muncă este astăzi la ani lumină față de ceea ce era cu puțin peste un an în urmă.
Lecțiile pe care le învățăm din această luptă trebuie reținute, astfel încât să fim pregătiți să facem față următoarei urgențe de sănătate publică, iar existența unor astfel de sisteme în acest sens îi va proteja pe angajați în anii următori.


Eric Halvorson este director de marketing pentru parteneriate − programe strategice la Digi-Key Electronics.

Digi-Key este unul dintre cei mai mari distribuitori din lume de componente electronice cu servicii complete, oferind peste 11,5 milioane de produse, cu peste 2,6 mili­oane în stoc și disponibile pentru expediere imediată, de la mai mult de 1.500 de producători de calitate, de marcă.

Digi-Key Electronics   |   https://www.digikey.ro

DK_Electronics

S-ar putea să vă placă și

Adaugă un comentariu