Siguranță și confort

20 APRILIE 2021

Astăzi, fiecare companie se angajează să facă tot ce poate pentru a îmbunătăți bunăstarea angajaților săi. Acest lucru se aplică nu numai zonei de lucru, ci și culturii muncii. Acest lucru contribuie la reducerea stresului și anxietății. Crearea stațiilor de lucru ergonomice și confortabile este cu siguranță un pas pozitiv în promovarea bunăstării angajaților la locul de muncă. De asemenea, crește angajamentul și motivația. Acest lucru face angajații și mai productivi. Creșterea productivității la rândul său duce la creșterea profitabilității.

POZIȚIA DE LUCRU – ÎN PICIOARE SAU ȘEZÂND?

Deși, în prezent, este recomandată efecturarea anumitor lucrări stând în picioare, există un risc real de a sta în acea poziție pentru perioade lungi de timp. Riscul este și mai mare dacă operatorul stă constant pe suprafețe dure din beton. Cele mai frecvente afecțiuni ale lucrătorilor expuși la o astfel de muncă sunt venele varicoase, umflarea picioarelor și a gleznelor, dureri de fasciită plantară, tulburări ale circulației sanguine și hipertensiune.

Cercetările efectuate de cercetătorii de la Universitatea din Loughborough și Universitatea din Leicester în 2011 au comparat consecințele celui mai scurt timp petrecut în poziția șezând cu consecințele celui mai lung timp petrecut în poziția șezând. Pentru perioade lungi de timp petrecute în poziția șezând, printre altele:

• o creștere cu 112% a riscului de diabet,

• o creștere cu 147% a problemelor cardiovasculare,

• 90% mai multe decese cauzate de evenimente cardiovasculare,

• o creștere cu 49% a deceselor din orice cauză.

Deci, cum să găsim echilibrul între a sta în picioare și a sta șezând? Dacă munca de operator necesită perioade lungi de stat în poziția șezând, se recomandă să vă ridicați cel puțin la fiecare 20-30 de minute. Dacă, pe de altă parte, atribuțiile necesită să stați în picioare pentru perioade lungi de timp, ar trebui să vă schimbați poziția cât mai des posibil și să luați o poziție șezând din când în când. Deci, cum creați aceste condiții de lucru în mediul vostru?

SĂ ÎNCEPEM CU MOBILIERUL

În Germania și toate țările scandinave există reglementări relevante care guvernează modul în care este echipat locul de muncă.

Standardele elaborate oferă angajaților condiții adecvate, care sunt responsabilitatea angajatorului. Un angajat admis să lucreze în producție trebuie să aibă o stație de lucru compatibilă tehnic cu standardele dezvoltate, în planificarea căreia s-a pus un mare accent pe ergonomie. Trebuie să fie echipată cu un scaun adecvat și un banc ca spațiu de lucru. Bancul trebuie să fie reglabil pe înălțime, oferind lucrătorului o poziție în picioare și șezând confortabilă, în care postura sa trebuie să fie naturală și să nu fie forțată de înălțimea blatului.

În plus, operatorului trebuie să îi fie furnizat un scaun adecvat, care să poată fi reglat și pe înălțime. Aceste cerințe ergonomice și de siguranță extrem de stricte sunt îndeplinite de mobilierul industrial Reeco pentru o varietate de industrii, de la companii producătoare și de servicii din industria electronică, până la depozite și laboratoare, săli de curs, arhive și industria grea. În cazul piețelor germane și scandinave menționate mai sus, bancul industrial Reeco, bazat pe o construcție Premium cu reglare electrică a înălțimii blatului, respectă reglementările aplicabile acolo.

Această construcție este certificată pentru a îndeplini cerințele standardelor PN-EN 13150:2004 și PN-EN 14727:2006. Asigură o ergonomie maximă, menținând în același timp o calitate ridicată a manoperei și la un preț accesibil. Materialele extrem de solide utilizate pentru realizarea bancurilor Reeco Premium permit o încărcare de până la 600 kg, menținând în același timp reglarea completă a ascensoarelor controlate electric. Gama de înălțimi oferită de bancurile Recco este conformă în totalitate cu specificațiile ergonomice la locul de muncă necesare pentru mobilierul industrial din țările care respectă deja condiții stricte de pregătire ergonomică a locului de muncă.

Lucrătorul poate regla în mod infinit înălțimea bancului în intervalul 670-1120 mm prin intermediul unui controler instalat în partea din față a bancului. Un astfel de banc permite nu numai oferirea celor mai confortabile condiții de lucru în spațiul de lucru angajatului, dar și reglarea înălțimii bancului la postura în timpul lucrului și schimbarea sa curentă prin intermediul unui controler ușor accesibil.

2 ÎN 1 – COVOARE ANTI-OBOSEALĂ ȘI ANTISTATICE

Utilizarea unui covor antistatic cu un sistem complet de împământare protejează fără îndoială fiecare loc de muncă de descărcările electrostatice. Sarcina sa este de a descărca încărcările periculoase pentru componente și echipamente, până la punctul de împământare. Pentru a asigura un confort mai mare de lucru, merită să luați în considerare utilizarea simultană a unui covor antistatic și a unui covor anti-oboseală. Baza de spumă a unui astfel de covor garantează un confort ridicat atunci când lucrați în poziția în picioare pe o suprafață dură, ceea ce reduce semnificativ senzația de oboseală.

Un astfel de covor obligă picioarele să se miște în mod regulat, deoarece angajatul va încerca necondiționat să regleze ușor poziția picioarelor pe suprafața moale a covorului. Acest lucru îmbunătățește circulația sângelui și activitatea mușchilor gambei și piciorului. În plus, covoarele anti-oboseală ameliorează tensiunea pe spate și articulații, ajutând la distribuirea tensiunii pe o suprafață mai mare, absorbind astfel unele dintre forțele generate atunci când stați în picioare.

Proprietățile anti-oboseală sunt asigurate de suportul din spumă EPDM al covorului, în timp ce suprafața superioară durabilă din cauciuc nitrilic și NBR/SBR reduce riscul de alunecare și este rezistentă la ulei. De asemenea, merită menționate proprietățile de izolare termică ale unui astfel de covor, ceea ce crește suplimentar confortul.

REZUMAT

Studiul CBI/Pfizer din 2013 privind absenteismul și sănătatea lucrătorilor, privind absenteismul lucrătorilor și sănătatea lucrătorilor a arătat că absența pe caz de boală costă economia Marii Britanii în total 14 miliarde de lire sterline pe an. Potrivit statisticilor HSE, 7,4 miliarde de lire sterline reprezintă costul legat direct de afecțiunile musculo-scheletale.

Aceste costuri includ nu numai concediul medical, ci și orele suplimentare, munca temporară și pierderile de productivitate. Prin urmare, este la fel de important ca o poziție pregătită corespunzător să respecte standardele referitoare la întreruperile activităților, precum și să ofere spațiu și condiții de lucru în întreaga fabrică pentru a permite îndeplinirea confortabilă a atribuțiilor.

În multe țări din Europa de Vest, obligația de a pregăti un loc de muncă ergonomic este reglementată. În curând, acestea se pot aplica și în România. Un astfel de gând ne face să ne gândim la cel mai bun mod de a planifica locul de muncă și, mai ales, la noțiunile de bază ale utilizării acestuia.

Contact:
Andrei Bratanov
Str. Văliug, nr. 32, Sector 1, 13986 București
T: +40 799 774 330
E: office@renex.ro

Renex
https://www.renex.pl/ro/
https://www.renexrobotics.pl/en/home/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

  • Folosim datele dumneavoastră cu caracter personal NUMAI pentru a răspunde comentariilor/solicitărilor dumneavoastră.
  • Pentru a primi raspunsuri adecvate solicitărilor dumneavoastră, este posibil să transferăm adresa de email și numele dumneavoastră către autorul articolului.
  • Pentru mai multe informații privind politica noastră de confidențialitate și de prelucrare a datelor cu caracter personal, accesați link-ul Politica de prelucrare a datelor (GDPR) si Cookie-uri.
  • Dacă aveți întrebări sau nelămuriri cu privire la modul în care noi prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal, puteți contacta responsabilul nostru cu protecția datelor la adresa de email: gdpr@esp2000.ro
  • Abonați-vă la newsletter-ul revistei noastre