Cum îi susțin producătorii pe clienți în implementarea conceptului ‘Industry 4.0’?

by donpedro

Deși tehnologiile de bază necesare pentru realizarea industrializării 4.0 sunt deja disponibile, o problemă cheie pentru implementarea cu succes este aceea a per­soanelor cu experiență relevantă în industrie, spune Steve Sands, Director de Marketing și Management de Produs la Festo. “Există o lipsă de competențe, în special datorită unei populații îmbătrânite în zona inginerească, fenomen, care va crea întotdeauna probleme. Acum, pentru a rezolva acest lucru, nu avem nevoie doar de ingineri electrici, ingineri meca­nici sau de ingineri de producție. Avem nevoie de oameni experimentați, capabili să combine știința datelor și securității IT, dar la univer­sități există încă multe cursuri de inginerie tradițio­nale, care nu pregătesc oamenii pentru aceste noi tehnologii.”

Abilitățile IT sunt necesare, deoarece teh­nologia operațională, care conduce auto­matizarea la nivelul magazinelor, trebuie să se conecteze din ce în ce mai mult prin Internetul Lucrurilor (IoT) la sistemele de planificare, management și analiză bazate pe cloud. Inginerii care lucrează la sisteme de automatizare industrială trebuie să fie capabili, de asemenea, să implementeze în fabrica lor sisteme moderne de rețea și de comunicație, pentru a permite comunicarea între sisteme diferite, astfel încât să beneficieze de avantajele oferite de Industrie 4.0. “Foarte mulți oameni nu au înțeles cu adevărat întreaga amploare a Industrializării 4.0”, spune Martin Walder, Vicepreședinte – departamentul Industrie la Schneider Electric.
Sara Ghaemi, lider al echipei de management al clienților cheie pentru sisteme industriale și auto de la Panasonic, observă că există o reticență naturală de a se face schimbări rapide în cazul în care există probleme cu o abordare nouă, care apar numai după ce integrarea a început. “Există întotdeauna o anumită opoziție la adoptarea noilor tehnologii.” Dar Ghaemi susține că ar putea exista un motiv pentru care clienții trebuie să acționeze mai repede. “Cu cât vorbim mai mult cu clienții noștri, cu atât vedem că aceștia încearcă să înțeleagă noua tehnologie și să depășească reticența pentru aceasta, deoarece știu că altfel vor fi lăsați în urmă pe măsură ce piața evoluează. Educația va juca un rol important în a schimba lucrurile în direcția corectă.”

Pentru a reduce decalajul dintre teorie și implementările din lumea reală, principalii distribuitori globali, precum Farnell, au preluat rolul de intermediari, punându-i față în față pe clienți și pe producători; beneficiind de multitudinea de produse și de relațiile puternice cu furnizorii, Farnell îi va putea ajuta pe clienți să profite de potențialul Industriei 4.0.
Ca parte a ecosistemului Avnet, Farnell are acces la o rețea extinsă, datorită căreia clienții pot fi siguri că vor fi sprijiniți în toate etapele ciclului de implementare.

Varietatea ofertelor disponibile prin intermediul unui distribuitor precum Farnell, facilitează selectarea de către clienți a furnizorilor care se potrivesc abordării lor de inte­grare a sistemelor. Unii vor favoriza utili­zarea unui furnizor principal, cum ar fi Panasonic, pentru a gestiona această implementare. “Abordarea noastră la Panasonic Industry se axează pe însoțirea clienților noștri de la început, de la dezvoltarea conceptului, până la finalizarea proiectului. Nu oferim doar o parte a soluției, ci oferim soluții ‘end-to-end’, astfel încât clientul să-și poată integra produsul final în Industrie 4.0 sau IIoT”, spune Ghaemi.

Festo este, de asemenea, printre cei care își oferă expertiza în implementare. “Dacă clienții vor să vină la noi, atunci ei trebuie să afle că le vor fi configurate toate cele necesare unui asemenea proiect: spațiu cloud predefinit, conectivitate, lățime de bandă și orice altceva ar mai avea nevoie”, spune Sands

Alți clienți pot prefera o altă abordare, în care combină tehnologia de la mai mulți furnizori, pentru a se potrivi cel mai bine obiectivelor lor. Mulți furnizori pornesc de la ideea asigurării interoperabilității, un element cheie al Industriei 4.0. “Molex se concentrează puternic pe dezvoltarea unei platforme de soluții de inginerie pe scară largă, care va duce conectivitatea industrială la un nou nivel. În această fază de dezvoltare, ne propunem să oferim o arhitectură des­chisă pentru controlul distribuit și orchestrarea dispozitivelor – de la senzori la mașini, până la aplicații de întreprindere și cloud. Cu această platformă, putem porni de la necesitatea unei abordări modulare pentru con­struc­torii de mașini și utilizatorii finali: aceștia vor putea conecta unul sau mai multe dispo­zitive și vor crește în ritmul și amploarea pe care o aleg”, spune Jeff Barnes, European Distribution Corporate Account Manager pentru produse industriale la Molex.

În ansamblu, există o estompare a distincției dintre produse și servicii, indiferent dacă clienții aleg să angajeze un furnizor principal sau preferă o abordare mixtă, de combinare a lor. Acest lucru este generat de furnizorii care integrează din ce în ce mai mult software și servicii cloud, ca parte a ofertei de produse. Un domeniu în care serviciile sunt deseori necesare, este securitatea, spune Barnes, care subliniază că Molex “caută să soluționeze problemele legate de securitate” cu soluțiile sale de automatizare industrială.

Indiferent de abordarea aleasă de clienți, producătorii recunosc că rezultatul final ar trebui să fie o soluție pentru nevoi specifice, mai degrabă decât să urmărească pur și simplu moda industriei. “În ultimii cinci ani a existat o schimbare în a redefini oferta de vânzare, în care ne concentrăm asupra a ceea ce clienții doresc cu adevărat să realizeze. De exemplu, clienții nu doresc să măsoare temperatura cuptorului, ci doar să facă cea mai bună pizza, astfel încât mentalitatea s-a schimbat. Suntem în curs de a regândi o parte din soluția ofertei, pentru a ne concentra mai mult pe ceea ce încearcă clientul să creeze și pe treaba care trebuie făcută în acest sens”, spune Thomas Dale, Manager la Omega.

Arhitectura și linia de produse EcoStruxure de la Schneider oferă un exemplu despre modul în care aceste sisteme mai complexe sunt, acum, completate de resurse și servicii online relevante, astfel încât clienții să poată vedea cum să le pună în acțiune și să conștientizeze beneficiile digitalizării. Walder adaugă: “Ceea ce tindem să facem este să încercăm să descompunem transformarea digitală în biți gestionabili și să arătăm oamenilor exemple practice despre cum implementăm tehnologia, subliniind beneficiile investiției în ceea ce privește perfor­manța. Le permitem clienților să se dezvolte în propriul lor ritm, câștigând încredere și creând în timp proiecte mai mari, spre deosebire de unii dintre concurenții noștri care au o abordare de tip ‘big bang’.”

Distribuitorii pot juca un rol major în a ajuta la conectarea clienților la resurse relevante și la asistență tehnică. Farnell oferă acces gratuit la resurse online, fișe tehnice, note de aplicație, videoclipuri și seminarii web. Pentru a-și completa activitatea în acest domeniu, Farnell a lansat un Hub IoT industrial pentru a oferi clienților o rută directă de acces la resurse online valoroase oferite de furnizori. Hub-ul industrial IoT oferă o vitrină online pentru cele mai importante mărci de automatizare industrială și control de proces din lume, inclusiv Schneider Electric, Omron, Mitsubishi Electric, Festo, Siemens, Omega, Control Techniques și multe altele. De asemenea, Farnell organizează resurse externe, știri și informații despre produse, astfel încât clienții să poată cerceta cele mai noi tehnologii industriale într-un singur loc. Hub IoT și Hub Embedded de pe site-ul web Farnell conțin, de asemenea, articole teh­nice pe subiecte, precum IoT Industrial și Inteligență Artificială, dar și instrumente exclusive, cum ar fi calculatorul IoT de baterii și Configuratorul AI, pentru a ajuta inginerii să facă față provocărilor de proiectare încă dintr-o fază incipientă.

Deoarece nu este întotdeauna posibil să se cunoască cea mai bună cale de urmat citind și vizionând videoclipuri, furnizorii abor­dează îmbunătățirea cunoștințelor și prin construirea de demonstrații fizice, care utilizează tehnologiile Industrie 4.0.
Schneider Electric, de exemplu, oferă clien­ților tururi ale fabricilor, unde pot vedea aceste tehnologii în acțiune. “Am invitat cinci persoane în vârstă de la una dintre companiile de produse alimentare din Marea Britanie la fabrica noastră din Normandia și au fost profund impresionate, iar acum deja încep să înțeleagă ce trebuie să facă”, spune Walder.

În mod clar, trecerea la Industrie 4.0 duce la o realiniere între furnizori și clienți, cele două părți colaborând strâns. Fiind un distribu­itor de frunte și cu un stoc de aproape un milion de produse în catalogul său global, Farnell dispune de o plajă largă de produse, care, împreună cu relațiile strânse cu furnizorii conduc la o bună colaborare.

Farnell | ro.farnell.com

S-ar putea să vă placă și

Adaugă un comentariu