Acum citiți
Electronica-Azi nr. 248
Octombrie 2020

Editorial de Gabriel Neagu

14 OCTOMBRIE 2020

gnEDIT3

Din păcate, situația actuală favorizează mai mult acțiunile care au loc în spațiul virtual…
Și cum cel mai important eve-niment din domeniul nostru va avea loc în mai puțin de o lună de zile, trebuie să-i acordăm atenția cuvenită.
Vorbim despre cea mai im­por­tantă expoziție de elec­tronică din lume – electronica 2020 – un eveniment care are loc o dată la doi ani și care – până la apariția crizei generate de noul coronavirus – aduna peste 80 de mii de vizitatori din peste 100 de țări, peste trei mii de expozanți din peste 50 de țări și peste 500 de jurnaliști din 30 de țări. Sunt foarte curios de cum vor decurge lucrurile de această dată. Spun asta din mai multe motive: în primul rând este vorba de o platformă online, total diferită față de platfor­mele oferite de celelalte expoziții de profil, organizate în Germania.
Nu am văzut încă un “demo”, dar din materialele prezentate de orga­nizatori, totul pare să fie ca în realitate (standuri, pavili­oane, săli de conferințe), dar bineînțeles, totul privit prin display-ul unui computer, telefon inteligent sau al unei tablete; Interacțiunile vizi­tatori/expozanți vor avea loc prin video chat sau mesaje text (totul conform GDPR). Pe de altă parte, dacă până în 2018 toate discuțiile despre închirierea unui stand la “electronica” aveau loc chiar cu un an înaintea des­chiderii expoziției, acum, cu aproximativ o lună înainte de începerea expoziției “electronica 2020”, oferta este încă disponibilă. Prețurile pentru închirierea unui stand expozițional decent pleacă de la 4990 Euro plus TVA și pot ajunge, în funcție de preferințe, la peste 10,000 Euro… Chiar dacă acestea pot părea relativ mari, trebuie să ținem cont și de economiile importante pe care le face o companie, prin elimi­narea tuturor costurilor pentru angajații care trebuiau să participe la eveniment (transport, cazare, protocol etc.). Încă un aspect care mi-a atras atenția este lipsa listei cu firmele expozante. Acum doi ani, o asemenea listă era disponibilă pe web cu multe luni înainte, chiar dacă era actualizată în fiecare zi.
Desigur că toate acestea se vor rezolva până la deschiderea oficială, dar se observă, totuși, că spațiul virtual oferă tuturor destul de multe provocări.
Importante vor fi rezultatele obținute în urma acestui eveniment online. Expoziția va pierde din traficul generat de curioși sau “ama­torii de gadget-uri”, dar e posibil să câștige mulți specialiști care, din diverse motive, nu puteau participa efectiv la evenimentul organizat în mod tradițional. Cred că această “filtrare” a vizitatorilor va fi benefică și firmelor expozante, deoarece până în anul 2018, existau standuri care atrăgeau mii de vizitatori și, uneori, era aproape imposibil să poți să pui o întrebare sau să intri în contact cu reprezentanții unei firme. Spațiul virtual rezolvă simplu acest impediment; chiar dacă vor apărea întârzieri, întrebările, informațiile sau datele de contact nu se vor pierde. Până la urmă, totul se rezumă la aceste lucruri: obținerea de informații și contacte de calitate.
Este evident că mediul online – în adevăratul sens al cuvântului – a surprins multă lume. Poate din cauză că s-a crezut că vom învinge rapid această pandemie și totul va reveni la normal. Dar situația persistă și, chiar dacă o vom depăși într-un viitor apropiat, e posibil ca unele lucruri să rămână online, definitiv – acolo unde se va putea, pentru că se vor face economii și pentru că se poate să-ți faci treaba foarte bine și de acasă …

Să vedem cine reușește să învețe cât mai mult din “lecția online”!

gneagu@electronica-azi.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

  • Folosim datele dumneavoastră cu caracter personal NUMAI pentru a răspunde comentariilor/solicitărilor dumneavoastră.
  • Pentru a primi raspunsuri adecvate solicitărilor dumneavoastră, este posibil să transferăm adresa de email și numele dumneavoastră către autorul articolului.
  • Pentru mai multe informații privind politica noastră de confidențialitate și de prelucrare a datelor cu caracter personal, accesați link-ul Politica de prelucrare a datelor (GDPR) si Cookie-uri.
  • Dacă aveți întrebări sau nelămuriri cu privire la modul în care noi prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal, puteți contacta responsabilul nostru cu protecția datelor la adresa de email: gdpr@esp2000.ro
  • Abonați-vă la newsletter-ul revistei noastre