Digi-Key inovează pentru combaterea crizei COVID

13 IULIE 2020

Pandemia COVID-19 reprezintă o criză globală din toate punctele de vedere, însă a venit în mod evident la pachet cu o serie de puncte forte. În timp ce este ușor să te simți copleșit de toate veștile neplăcute primite la telefon, văzute la televizor sau ascultate la radio, este foarte important să vezi partea plină a paharului: oamenii sunt împreună chiar și atunci când sunt nevoiți să stea separați – iar industria componentelor electronice nu reprezintă o excepție.

Multe companii au fost nevoite să pivoteze rapid toate operațiunile lor pentru a putea susține comunitățile. Unele chiar s-au asociat cu competitorii lor, devenind parteneri în lupta împotriva impactului negativ generat de pandemie. La Digi-Key am urmat acest model și suntem mândri că valorile și caracterul angajaților noștri s-au dovedit a fi puternice în timpul acestei provocări. Ca mulți alții, angajații noștri au intrat rapid în rolul de pioni principali, înțelegând cât de vitală este contribuția lor la obținerea componentelor electronice necesare pentru cei din prima linie. Din cei peste 4,000 de angajați ai Digi-Key, care au lucrat zi de zi, mai mult de 2,300 lucrat de acasă, iar restul la fața locului, toți având o atitudine pozitivă, cu dorința de a se adapta rapid la un nou set revoluționar de protocoale dezvoltate pentru siguranța fiecăruia.

Deși în mod normal ne ajutăm clienții să dezvolte inovații de ultimă generație, acum ne-am aflat puși în situația de a găsi soluții rapide în timpul acestei crize pentru a ne putea proteja angajații și clienții, precum și să ne aducem aportul în lupta impotriva COVID-19.

Protejarea angajaților: Digi-Key crează tunelul de dezinfectare cu raze ultraviolete

În timp ce anxietatea COVID-19 a trecut pe prim plan în mintea tuturor, Digi-Key a implementat rapid măsuri stricte de distanțare socială și igienizare la locul de muncă, începând totodată să evalueze modalități suplimentare de reducere a contactului social. A devenit evident faptul că cele peste 8,000 de cutii care circulă între departamentele de recepție, preluare și ambalare de la Digy-Key ar putea reprezenta un risc pentru sănătatea angajaților, neputând știi exact de câte persoane au fost atinse.

Ca răspuns, Digy-Key a organizat rapid o echipă dedicată de șase persoane pentru a putea soluționa situația fără precedent generată de COVID. La început, echipa s-a concentrat pe aparatura care pulverizează substanțe chimice de igienizare. Aceasta se găsește în mod obișnuit în școli, în mediul medical etc. Odată cu închiderea școlilor, echipa reușit să împrumute un asemenea dispozitiv de la o școală locală – acesta fiind doar un alt exemplu privind modul în care organizațiile publice și private fac tot ce pot pentru a se ajuta reciproc să funcționeze în siguranță în climatul actual.

Echipa a descoperit rapid că va avea nevoie de mai multe mașini pentru ca toate cutiile să fie igienizate corespunzător, dar, din păcate, aceste mașini nu puteau fi obținute imediat. Acest lucru nu i-a împiedicat să dezvolte rapid un model cu totul nou, menit să igienizeze corespunzător toate cutiile, având în același timp, portabilitatea necesară mediului din depozit.

Pe lângă pulverizarea unei substanțe chimice igienizante, echipa a dorit să includă siguranta suplimentară dată de iradierea germicidelor cu raze ultraviolete (UVGIUltraviolet Germicidal Irradiation) – o tehnică folosită de multe companii pentru uciderea și inactivarea microorganismelor prin distrugerea acizilor nucleici și perturbarea ADN-ului lor. Echipa a început să discute conceptul de tunel UV la 26 martie. După ce mai mulți angajați Digi-Key au petrecut weekendul verificând de două ori conceptul de matematică și design, până luni au reușit să comande piesele necesare.

Rezultatul a fost un tunel de igienizare cu raze ultraviolete de 4.5 metri încorporat în curba benzii transportoare într-un timp record. Prin utilizarea luminii UV, invenția igienizează 8.000 de cutii care circula între departamentele Digi-Key în fiecare zi – reducând drastic potențialul contact cu virusul pentru angajații Digi-Key.

Digi-Key a transmis rapid această invenție care poate salva vieți către alți jucatori din industrie. Pe lângă împărtășirea acestui proiect, președintele Digi-Key, Dave Doherty, lucrează activ cu alți distribuitori la consiliul ECIA (Electronic Components Industry Association) pentru a analiza alte idei și bune practici menite să ajute la sporirea siguranței angajaților și a clienților. Suntem cu toții împreună și, prin acest schimb de informații care va ajuta companiile să-și protejeze angajații și comunitățile, vom câștiga cu toții.

 Designeri dedicați: inginerii Digi-Key ajută universitatea în procesul de dezvoltare a ventilatorului

În timp ce prioritatea noastră numărul 1 a fost să contribuim la menținerea siguranței angajaților și a comunității noastre, Digi-Key a primit, de asemenea, mai multe oportunități de a contribui la lupta globală împotriva pandemiei. Una dintre aceste oportunități a fost un nou ventilator mecanic (open-source), proiectat de medicii de la Universitatea din Minnesota în parteneriat cu alte câteva companii, printre care și Digi-Key. 

Având aproximativ dimensiunea unei cutii de cereale, acest dispozitiv ieftin și ușor scalabil ajută la satisfacerea cererii aflate în creștere rapidă pentru ventilatoarele utilizate în tratamentul pacienților cu COVID-19. În mod obișnuit, atunci când spitalele rămân fără ventilatoare medicale automate, acestea trebuie să se bazeze pe personalul medical instruit, care trebuie să-i efectueze pacientului compresie manuală. După apăsarea și eliberarea pompei Ambu în mod repetat, personalul medical ajunge să fie epuizat fizic. Designul ventilatorului Coventor permite oricărei persoane specializate să monitorizeze unul sau mai mulți pacienți simultan, extinzând raza de acțiune a sistemului de asistență medicală.

În timp ce au început să lucreze la detaliile proiectului, medicii de la Universitatea din Minnesota au apelat la inginerii Digi-Key, care au corelat resursele și au schimbat prioritățile pentru a lucra rapid la proiectarea și punerea la dispoziție a pieselor necesare pentru dezvoltarea unui ventilator simplu care să îi ajute pe cei care suferă în lupta cu virusul. După ce a primit apelul pentru ajutor, Digi-Key a desemnat rapid o echipă de ingineri pentru a contribui la proiectul de salvare a vieții.

Echipa de ingineri Digi-Key s-a concentrat pe identificarea pieselor și soluționarea problemelor lanțului de aprovizionare, inclusiv identificarea furnizorilor care ar putea pune la dispoziție componentele necesare în doar câteva săptămâni. În primul rând, Digi-Key a ajutat la conectarea diferitelor piese și componente. De exemplu, unul dintre ingineri a lucrat cu echipa pentru a stabili ansamblurile de cabluri și de părți componente, apoi a trimis soluția în timpul nopții, astfel încât echipa Universității să o primească a doua zi.

Datorită acestui puternic parteneriat public-privat, Coventor este primul ventilator aprobat pentru funcționare în cadrul Autorizației de utilizare în caz de urgență a Administrației SUA pentru Alimente și Medicamente (FDA) împotriva pandemiei COVID-19. Printr-o mișcare fără precedent pe piața dispozitivelor medicale, echipa s-a asigurat că acesta va fi un dispozitiv open source, astfel încât producătorii de pe glob să-l poată copia rapid. Creatorii Coventor speră ca alți producători de pe glob să profite de specificațiile open source și să înceapă procesele de reglementare și producție.

Proiectul Coventor este doar unul dintre numeroasele proiecte în care Digi-Key, s-a implicat în timpul acestei crize; am furnizat, de asemenea, componente necesare pentru alte dispozitive medicale utilizate în primele linii de diagnosticare și tratare a COVID-19, cum ar fi termometre de frunte, distribuitoare de dezinfectare Purell fără atingere și echipamente folosite pentru a funcționa de la distanță.

Acestea sunt unele dintre cele mai dificile perioade cu care lumea s-a confruntat vreodată. Aici, la Digi-Key, empatizăm profund cu dificultatea cu care se confruntă atât de mulți dintre furnizorii, clienții și membrii comunității noastre. Dar suntem, de asemenea, mândri de reacția angajaților noștri. Spiritul nostru colaborativ a ieșit cel mai bine acum în evidență, deoarece legăm parteneriate și ne implicăm în inovații pentru a ajuta la atenuarea efectelor COVID-19.

Fiecare angajat la Digi-Key este familiarizat cu expresia „o mie de lucruri mărunte făcute bine în fiecare zi”. Acesta este un principiu călăuzitor în compania noastră – de la depozit și până la birourile noastre din toată Europa și din întreaga lume. Deși acesta este un moment fără precedent în istorie, afirmația continuă să fie adevărată pentru noi aici, la Digi-Key. Acum, mai mult decât oricând, ne-am angajat să facem o mie de lucruri corect – pentru a ne proteja angajații, clienții și comunitatea.

 

Autor: Arkadiusz Rataj  – Director de Vânzări – Europa Centrală și de Est și Turcia la Digi-Key Electronics

Arkadiusz Rataj este Manger de vânzări la Digi-Key Electronics, unde este responsabil pentru regiunile Europa Centrală și de Est și Turcia și oferă clienților și partenerilor furnizori avantajul unei experiențe de peste 13 ani în aprovizionarea, ofertarea și relațiile de afaceri din industria electronică. Digi-Key este unul dintre cei mai mari distribuitori de componente electronice cu servicii complete din lume, oferind peste 8.9 milioane de produse și având 1.8 milioane de produse în stoc, disponibile pentru livrare imediată, de la peste 1,000 de producători de top.

Digi-Key Electronics   |    https://www.digikey.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

  • Folosim datele dumneavoastră cu caracter personal NUMAI pentru a răspunde comentariilor/solicitărilor dumneavoastră.
  • Pentru a primi raspunsuri adecvate solicitărilor dumneavoastră, este posibil să transferăm adresa de email și numele dumneavoastră către autorul articolului.
  • Pentru mai multe informații privind politica noastră de confidențialitate și de prelucrare a datelor cu caracter personal, accesați link-ul Politica de prelucrare a datelor (GDPR) si Cookie-uri.
  • Dacă aveți întrebări sau nelămuriri cu privire la modul în care noi prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal, puteți contacta responsabilul nostru cu protecția datelor la adresa de email: gdpr@esp2000.ro
  • Abonați-vă la newsletter-ul revistei noastre