Digi-Key – Interviu

9 MAI 2020

Multă lume a auzit de compania americană Digi-Key. De asemenea, redacția revistei noastre promovează o serie de instrumente “de lucru” oferite de distribuitorul american – extrem de utile clienților, indiferent de dimensiunea afacerilor lor. Cu toate astea, zilele trecute am avut prilejul să stăm de vorbă cu domnul Arkadiusz Rataj, Director Vânzări Digi-Key - Europa Centrală și de Est și Turcia – pentru a afla, pe scurt, cum vine în sprijinul clienților unul dintre cei mai mari distribuitori de componente electronice din lume.

• În primul rând, domnule Rataj, o întrebare simplă: de ce Digi-Key?
Punându-mi această întrebare îmi vin în minte trei cuvinte principale – disponibilitate, fiabilitate, service. DISPONIBILITATE deoarece avem cel mai cuprinzător stoc de componente din industrie, cea mai mare parte fiind disponibilă pentru expediere imediată. FIABILITATE, deoa­rece chiar și în condițiile actuale ale pieței generată de pandemia COVID-19, rămânem deschiși și livrăm pachetele în Europa în cele mai multe dintre cazuri, în maxim 48 de ore. SERVICE, pentru că dacă lucrurile se complică, există în permanență un operator uman de “partea cealaltă a liniei”, care vine în sprijinul clienților. Pe deasupra, vine relația pe care am putut să o construim cu clienții noștri și care s-a extins pentru a-i susține să-și dezvolte produ­sele sau să fim alături de ei la începutul proce­sului de producție, devenind astfel umărul lor de nădejde pe care se pot baza în timpul producției prin livrarea de produse în volume mai mari, precum și prin alte activități asociate (lanț de aprovizionare, consolidarea mai multor expedieri etc.).

• Cum poate Digi-Key să acopere teritorii atât de mari (mă refer în primul rând la Europa) cu o singură persoană? Distribuitorii români, de exemplu, au (cel puțin) unul sau mai mulți angajați implicați în această activitate.
Modelul Digi-Key este puternic concentrat pe “implicare digitală” în privința colaborării cu clienții săi, având – într-o singură locație – cel mai mare inventar disponibil pentru livrare imediată. Aceasta se traduce prin eficiență operațională pentru client fiind în același timp un model extrem de scalabil pentru a servi inginerii de proiectare oriunde în lume.
Referitor la această întrebare, în modelele tradiționale de distribuție clienții sunt vizitați de ingineri de aplicație care pot ajuta în faza de proiectare. Totuși, în zilele noastre, cea mai mare parte a cunoștințelor este deja online (date tehnice, videoclipuri, tutoriale) și, în plus, viteza de execuție este mult mai rapidă, așadar, o altă vizită a unui inginer de aplicații de la un alt distribuitor nu ar mai avea sens. Desigur, păstrarea relației este importantă și apreciem foarte mult acest lucru, dar utilizarea modelului curent – on-line – pare destul de eficient pentru realitatea de azi.

• Categoric, pandemia generată de noul corona­virus a afectat afacerile peste tot în lume. Ce măsuri ați luat în aceste circumstanțe?

În primul rând, am luat măsuri proactive pentru a minimiza impactul, restricționând călătoriile și mutând o mare parte din angajați să lucreze de acasă pentru a reduce mult interacțiunea fizică accidentală. Acest lucru a început în Asia și Europa, dar a venit și rândul echipelor noastre din America de Nord să urmeze același scenariu și l-am implementat rapid! Afacerea noastră este indispensabilă, așa cum este și colaborarea cu clienții noștri, care dezvoltă soluții tehnologice și, din această cauză, ne-am concentrat pe luarea de măsuri de siguranță în cadrul activităților noastre. Am limitat rapid traficul neesențial în companie. Am implementat proceduri sanitare agresive – obligativitatea purtării mănușilor, măștilor, echipamentelor de protecție, utilizarea spray-urilor dezinfectante pentru mâini, am impus curățenia din oră în oră la locul de muncă, distanțarea socială, am creat un tunel de igienizare UV pentru toate trecerile între departamentele noastre, utilizarea generatoarelor de ozon și am suplimentat echipele de servicii de curățenie între schimburi. Pe de altă parte, am alocat o parte din inginerii noștri de aplicații pentru a ajuta clienți cheie să dezvolte produse extrem de necesare astăzi. De exemplu, am asistat Universitatea din Minnesota în proiectarea de componente esențiale pentru a micșora costul ventilatoarelor medicale dezvoltare de aceștia, obținând în acest scop aprobarea FDA (n.r. Food and Drug Administration). Avem și în Europa numeroși clienți care și-au îndreptat atenția asupra activităților de producție în domeniul ventilatoarelor medicale sau altor aparate de respirație, companii precum McLaren, Sanmina, Custom Interconnect, Cogent etc. În concluzie, conceptul impus de noi de a avea niveluri mult mai mari de stocare a fost benefic clienților noștri în această perioadă. Astfel, am fost în măsură să livrăm rapid produsele în această perioadă critică.

• Mulțumim și promitem cititorilor noștri că vom continua discuția cu dumneavoastră cât mai curând posibil!

Digi-Key Electronics   |    https://www.digikey.ro

DK_Electronics

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

  • Folosim datele dumneavoastră cu caracter personal NUMAI pentru a răspunde comentariilor/solicitărilor dumneavoastră.
  • Pentru a primi raspunsuri adecvate solicitărilor dumneavoastră, este posibil să transferăm adresa de email și numele dumneavoastră către autorul articolului.
  • Pentru mai multe informații privind politica noastră de confidențialitate și de prelucrare a datelor cu caracter personal, accesați link-ul Politica de prelucrare a datelor (GDPR) si Cookie-uri.
  • Dacă aveți întrebări sau nelămuriri cu privire la modul în care noi prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal, puteți contacta responsabilul nostru cu protecția datelor la adresa de email: gdpr@esp2000.ro
  • Abonați-vă la newsletter-ul revistei noastre