Studenții de la Universitatea de Știință și Tehnologie din Beijing, China, au câștigat finala campionatului mondial Freescale Cup 2015!

by donpedro

Studenți din întreaga lume au concurat pe 15 Septembrie la Fraunhofer IIS – Erlangen, Germania, pentru a câștiga cupa Freescale 2015 – etapa finală.

Echipa câștigătoare alături de Președintele și CEO Freescale Semiconductor, Dl.Gregg Lowe (dreapta) și Coordonatorul programelor universitare Freescale EMEA, Dl. Flavio Stiffan (stânga). Copyright: Fraunhofer IIS / Peter Roggenthin

Erlangen, Germania, 15 Septembrie, 2015 – Studenții de la Universitatea de Știință și Tehnologie din Beijing, China, au câștigat Marea Finală – Freescale Cup Challenge 2015 – găzduită de Institutul pentru Circuite Integrate Fraunhofer IIS din Erlangen. Studenții din Beijing au câștigat cursa după o luptă acerbă care a reunit câștigătorii etapelor regionale desfășurate în toată lumea pe parcursul întregului an. Echipele prezente la faza finală, provin din universități din India, Elveția, Mexic, Brazilia, USA, Malaezia, Taiwan, Coreea de Sud și China.

Imagini din timpul concursului. Copyright: Fraunhofer IIS / Peter Roggenthin

Freescale Cup – competiție sponsorizată de Freescale Semiconductor, lider mondial în soluții de securitate și de procesare embedded – face parte din programele universitare organizate de Freescale. Competiția lansată cu 13 ani în urmă, vizează participarea studenților din facultățile tehnice de pe tot globul. Aceasta oferă studenților oportunitatea de a experimenta și de a învăța concepte majore de inginerie mecanică, electrică și de calcul într-un mediu competitiv și distractiv.

Imagini din timpul concursului. Copyright: Fraunhofer IIS / Peter Roggenthin

Echipele de studenți sunt chemate să construiască și să programeze o mașină inteligentă de curse, iar apoi să concureze cu aceasta pe o pistă de concurs special amenajată. Mașina este autonomă și nu trebuie să depășească în niciun moment al cursei limitele pistei de concurs. Cea mai rapidă mașină care parcurge corect tot traseul, câștigă cursa. Mașinile dispun de o unitate centrală construită în jurul unor procesoare sau microcontrolere pe 32-biți produse de Freescale, acestea fiind unele dintre cele mai bune și larg utilizate produse din industrie. Toate mașinile dispun de același tip de șasiu și utilizează baterii similare.

Imagini din timpul concursului. Copyright: Fraunhofer IIS / Peter Roggenthin

Anul acesta, 25 de studenți instruiți de profesori din facultățile lor au concurat cu mașinile construite de ei pe pista de la Fraunhofer IIS pentru câștigarea competiției Freescale Cup. Întregul traseu compus din multe șicane precum intersecții, rampe, curbe periculoase și zone denivelate s-a desfășurat pe o suprafață de 180 m2. Traseul din anul acesta a fost diferit față de cel din anul trecut în sensul că linia neagră (de ghidaj) existentă pe centrul pistei a fost înlocuită cu două linii negre, trasate în părțile laterale ale pistei oferind studenților o provocare suplimentară în ceea ce privește menținerea mașinilor între liniile pistei.

În ultimele 6 luni, studenții s-au implicat în asamblarea, programarea și testarea vehiculelor și au mai avut la dispoziție încă șase ore și jumătate pentru teste și reglări finale înainte de începerea cursei decisive. În timpul perioadei de training, studenții au trebuit să asigure toate capabilitățile mașinilor necesare pentru evitarea ieșirii de pe pistă, pentru accelerare rapidă și frânare pe o anumită distanță.
Campionatul Freescale Cup reflectă ultimele evoluții din industria auto, precum sistemele avansate de conducere asistată care se bazează acum pe tehnologii sofisticate de senzori și procesoare. Studenții au avut de exemplu, posibilitatea de a utiliza 16 senzori precum camere video, accelerometre, giroscoape, totul pentru asigurarea stabilității mașinii și pentru rămânerea acesteia pe pista de concurs.

Pentru căștigarea finalei, mașinile trebuiau să parcurgă fără greșeală tot traseul în cel mai scurt timp posibil. În cazul în care mașina unei echipe nu efectua tot traseul, mai avea dreptul la încă două încercări. Echipa a cărei mașină înregistra cel mai bun timp era declarată învingătoare.

Echipa USTBSMARTCAR de la Universitatea de Știință și Tehnologii din Beijing, China, a câștigat competiția, fiind urmată (la foarte mica distanță) de echipa Swinburne de la Facultatea de Inginerie, Calculatoare & Știință – Swinburne University of Technology, Malaezia, pe locul al treilea situându-se echipa ARCar1, de la Haute Ecole ARC Ingénierie, Elveția.

Citiți mai multe informații despre acest eveniment în edițiile viitoare ale revistelor noastre: Electronica Azi și Electronica Azi – Hobby.

www.electronica-azi.ro
www.freescale.com/universityprograms
www.freescale.com

S-ar putea să vă placă și

Adaugă un comentariu