Distribuţia En-gros vs Distribuţia Retail – diferenţe tot mai reduse

4 MARTIE 2014

Autor: Thomas Rudel, Preşedinte al Consiliului de Administraţie Rutronik Elektronische Bauelemente

Rutronik24 prezintă clienţilor mici şi mijlocii beneficiile distribuţiei en-gros.
Aproximativ 40% din piaţa europeană de electronice este în prezent insuficient deservită. Această cotă de piaţă este prea mică pentru distribuţia en-gros şi prea mare pentru distribuţia en-detail. Cererea de componente poate fi acoperită numai din mai multe surse, la un preţ mare. Prin noua sa organizare a vânzărilor, Rutronik24, broadlinerul Rutronik reduce această diferenţă şi pune la dispoziţia clienţilor distribuţiei clasice un sistem eficient de achiziţii.

Traducere şi adaptare Hristea Sergiu-Constantin, Field Application Engineer, Rutronik Elektronische Bauelemente România

În peisajul distribuţiei de astăzi, distribuitorii en-gros deservesc mai mult de 40% din totalul pieţei.
Distribuitorii en-detail furnizează volume şi modele mai reduse clienţilor mai mici, reprezentând aproximativ 10% din totalul pieţei. Astfel, rămâne o dife­renţă pentru aproximativ 40% dintre clienţi, care este prea mică pentru distribuţia en-gros şi prea mare pentru distribuitorii en-detail. Această diferenţă este, în principal, reprezentată de firmele de asamblare mijlocii tradiţionale, dar şi de întreprinderile mai mici.
Acum aproximativ 20 de ani, aceştia erau clienţii obişnuiţi ai distribuţiei. La momentul respectiv, pro­du­cătorii de componente au deservit mai multe mii de clienţi mai mari, distribuitorii en-detail au preluat firmele de mici dimensiuni, iar tot ce se afla între acestea a fost luat de distribuitorii de francize.
Producătorii, prin concentrarea lor pe competenţa de bază – dezvoltarea de produse – s-au detaşat din ce în ce mai mult de vânzările directe şi se concen­trează astăzi pe sute de clienţi foarte mari. Astfel, a apărut distribuţia en-gros, pentru un nou grup de clienţi, cu cifre de afaceri de mai multe milioane de Euro şi cu un necesar mai mare de produse. Din cauza presiunii exercitate de concurenta existentă, accentuată de europenizare şi globalizare, strategia distribuitorilor a fost concentrată în principal pe creşterea şi transformarea unor cantităţi mai mari. Pentru că acesta era singurul mod în care puteau supravieţui pe piaţă şi în acelaşi timp să satisfacă cerinţele producătorilor pe care îi

aveau în portofoliu. De aceea, din ce în ce mai puţini distribuitorii de francize, deservesc clienţii tot mai mari. Prin urmare, un număr mare de companii şi-au încetat activitatea, pentru că erau prea mici pentru distribuţia en-gros şi prea mari pentru distribuţia en-detail.
Cu precădere în Austria, există multe companii de dezvoltare care, deşi sunt companii respectabile de vânzări, au nevoie numai de un număr redus de produse şi astfel sunt prea mici pentru distribuţia en-gros.
Chiar şi producătorii mai mici sau fabricanţii de echipamente de origine, de exemplu din industria aerospaţială sau medicală, care produc repere în cantităţi reduse, au o problemă de aprovizionare. Aceştia cumpără în prezent de la distribuitorii de nişă şi distribuitorii mici sau prin brokeri. Aceşti producători au toate autorizaţiile necesare şi sunt bine echipaţi pentru nevoi speciale din partea clienţilor. Pentru gama largă de clienţi cărora se adre­sează în prezent, există unele dezavantaje asociate.
De obicei, clientului nu îi sunt satisfăcute toate cerinţele de către un singur furnizor fiind astfel nevoit să caute toate componentele necesare la mai multe surse. În acelaşi timp, clientul nu poate spune care sunt produsele sale preferate dintre componentele selectate. Există întotdeauna riscul abordării exotice, a componentelor care nu mai sunt disponibile.
De asemenea, clientul nu se poate baza pe calitatea produsului, pentru că lanţul de aprovizionare de multe ori nu poate fi urmărit, spre deosebire de distribuţia en-gros clasică.

Rutronik24 elimină diferenţele din aprovizionare

Prin Rutronik24, noua sa echipă de vânzări, Rutronik reduce acum această diferenţă. Baza conceptului este platforma de comerţ electronic www.rutronik24.com. Pe această platformă pot intra acum şi clienţii care se aflau anterior sub pragul cifrei de afaceri a companiei Rutronik, pentru a accesa întregul portofoliu de produse al broadlinerului şi astfel, îşi pot crea un proces mai eficient de achiziţii. Catalogul de produse este îmbogăţit cu numeroase instrumente, care simplifică procesul de comandă, la care se adaugă serviciul de livrare şi logistică Rutronik.

Catalogul online oferă acces la peste un milion de produse din întreaga gamă de componente electro­nice. Rutronik nu se concentrează pe o anumită fami­lie de produse, ci oferă clienţilor orice, de la componente pasive şi electromecanice până la componente active, medii de stocare, afişoare şi plăci, precum şi produse wireless.
Astfel, broadlinerul este în con­tradicţie cu tendinţa actuală de reducere a surselor de achiziţionare.
Toate componentele provin de la partenerii de franciză Rutronik, astfel încât Rutronik24 poate oferi preţuri foarte interesante şi toate produsele îndeplinesc standardele de calitate Rutronik. Nu există niciun număr minim pentru comandă, cantitatea minimă este o unitate de ambalare. În plus, clienţii pot comanda mostre de produse şi pot de asemenea solicita oferte speciale.

Funcţiile de căutare inteligentă şi propuneri alternative

Funcţiile din căutarea inteligentă după parametri tehnici, număr de catalog sau denumire completă au rolul să asigure că toţi clienţii pot găsi rapid componentele de care au nevoie. Prin selectarea produsului apar preţul şi disponibilitatea, în timp real. Mai multe produse selectate pot fi comparate, iar parametrii care le diferenţiază sunt scrişi cu roşu. Sugestiile de produse alternative, cu o listă detaliată a fiecărui parametru diferit ajută, de exemplu, la înlocuirea componentelor indisponibile şi la căutarea unor componente mai ieftine sau mai rapid disponibile. În cazul în care nu poate găsi un înlocuitor adecvat, clientul are posibilitatea de a accesa Rutronik clasic şi de a primi sugestii alternative de la angajaţii dedicaţi.

Un aşa-numit sistem cu steluţe îi arată clientului dacă acesta este un produs bine vândut, preferat sau foarte cerut. Informaţii suplimentare, de exemplu despre livrare sau fişa de specificaţii a producătorului, se pot accesa prin intermediul unui link. Tipurile de produse sunt legate direct de produsul în cauză, astfel încât categoriile apar de fiecare dată când este accesat produsul. În plus, acestea pot fi găsite şi într-o bază de date completă a tipurilor de produse.

Utilizarea rapidă a listelor de produse personalizate

Pentru a compara listele de produse proprii cu oferta Rutronik24, platforma vine cu un instrument special.
Cu ajutorul ofertei en-gros, clienţii Rutronik24 pot încărca cu uşurinţă listele lor de materiale complete, personalizate. Platforma de comerţ electronic oferă imediat codurile de produs aferente Rutronik, cu preţurile curente, timpul de livrare şi unităţile de ambalare. Pe baza acestui rezultat, clientul poate comanda cu uşurinţă articolul respectiv. Pentru a utiliza oferta en-gros nu este necesară modificarea listei de clienţi, aceasta trebuie să conţină doar numele producătorului şi cantitatea necesară. Formatele care pot fi procesate sunt xls, xlsx şi csv.
Posibilitatea de a comanda produse pe bază de programare prealabilă este considerată interesantă mai ales pentru întreprinderile mici şi mijlocii şi pentru fabricanţii de echipamente de origine (OEM). În plus faţă de transportul maritim standard în care sunt luate în considerare condiţiile de livrare stabilite individual, sunt disponibile şi serviciile de livrare expres prin DHL Express. Începând cu un preţ de livrare de 100 Euro, expedierea în cele mai multe state membre UE este gratuită. Tipurile de plată acceptate sunt cu cardul de credit sau cu achitarea facturii la predare. După efectuarea comenzii, clientul primeşte imediat datele de livrare şi costul transportului, în funcţie de opţiunea exprimată. Bunurile comandate pot fi urmărite de client online, în timp real. Consultantul de produs Rutronik asistă clientul, la nevoie, în alegerea componentelor, iar contactul personal cu expertul în produse este direct disponibil prin Rutronik24.

În ceea ce priveşte achiziţiile, clientul beneficiază de o imagine de ansamblu a comenzilor, contractelor, produselor şi stocurilor disponibile, numărul de comandă şi starea comenzii, data comenzii şi a livrării şi urmărirea comenzii, prin tracking în timp real.
În cadrul comunităţii online TechForum, ingineri, dezvoltatori şi cumpărători din întreaga lume pot face schimb de idei cu experţii din cadrul Rutronik. Această comunitate este moderată de specialiştii de produse Rutronik, care pun astfel la dispoziţia clientului know-how-ul şi experienţa lor.
Dar nu numai clienţii beneficiază de Rutronik24. Şi partenerii de franciză Rutronik pot reprezenta un nou grup de clienţi. Prin intermediul acestui canal – spre deosebire de distribuţia en-detail – chiar şi pentru sume sau cantitati mai mici, aceştia pot înţelege unde au fost vândute produsele şi pot înregistra proiectele aferente în bazele lor de date.

Comandaţi rapid şi uşor, în toată lumea

Rutronik24 poate fi accesat de oriunde, la nivel mondial. Platforma de comerţ electronic este în prezent disponibilă în limbile germană, engleză, franceză, spaniolă, italiană şi chineză. De asemenea, pot fi utilizate versiuni optimizate pentru tabletă – calculator şi smartphone. În plus, în Germania, o echipă de 30 de agenţi de vânzări externi şi interni îi asistă pe clienţii Rutronik24. Această echipă prezintă clienţilor noi oferta Rutronik24 şi platforma de comerţ electronic, asistă clienţii existenţi şi oferă consultanţă direct la faţa locului sau prin telefon.

Sprijinim dezvoltarea

Clientul Rutronik24 beneficiază de toate serviciile tradiţionale Rutronik, cum ar fi suportul tehnic şi economic sau soluţiile logistice. În acest domeniu nu există un prag predefinit, fiecare alocare se face particularizat, în funcţie de diferiţi parametri. Acest proces nu este identic pentru clienţii din prima sau a doua clasă. Distribuitorul utilizează mai degrabă conceptele adecvate unor grupuri diferite de clienţi şi îşi propune, de asemenea, să se dezvolte în continuare.

www.rutronik.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

  • Folosim datele dumneavoastră cu caracter personal NUMAI pentru a răspunde comentariilor/solicitărilor dumneavoastră.
  • Pentru a primi raspunsuri adecvate solicitărilor dumneavoastră, este posibil să transferăm adresa de email și numele dumneavoastră către autorul articolului.
  • Pentru mai multe informații privind politica noastră de confidențialitate și de prelucrare a datelor cu caracter personal, accesați link-ul Politica de prelucrare a datelor (GDPR) si Cookie-uri.
  • Dacă aveți întrebări sau nelămuriri cu privire la modul în care noi prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal, puteți contacta responsabilul nostru cu protecția datelor la adresa de email: gdpr@esp2000.ro
  • Abonați-vă la newsletter-ul revistei noastre