Editorial – de Gabriel Neagu

1 FEBRUARIE 2012

Despre importanţa internetului nu mai poate exista niciun comentariu, dar modalităţile prin care se pot folosi resursele sale nu cred că sunt pe deplin cunoscute sau, cel puţin, nu sunt utilizate la maxim.
Lăsând la o parte resursele tradiţionale (pagini web, magazine virtuale, newslettere, reviste şi ziare “online”, pagini de socializare precum Facebook, Linkedin sau – mai nou – versiuni de pagini web pentru telefoane inteligente precum şi diverse aplicaţii – celebrele app), cel mai “trendy” este să-ţi faci o pagină web personală numită generic Blog. La noi – din păcate – are un real succes mai mult în sfera politicului şi a showbiz-ului); e un “sport naţional” să se citeze diverse afirmaţii din Blog-urile unor vedete ale momentului. Spun din păcate pentru că nu sunt folosite la adevărata lor valoare de către orice persoană care ar avea de spus ceva important. La noi, oamenii obişnuiţi folosesc mai mult forumurile de discuţii. Pentru a afla diverse informaţii, forumurile sunt utile, dar un Blog creat de o persoană care ar avea ceva de spus – în lumea electronicii de exemplu – ar putea avea un impact extraordinar. Vă dau un singur şi simplu exemplu: Un american – Jeff Jarvis a avut probleme tehnice cu noul său calculator cumpărat de la Dell. A cerut sprijinul celor de la “Service”, dar – destul de ciudat – nimeni nu l-a ajutat. Fiind o persoană destul de influentă în lumea “blogger-ilor”, pe 21 iunie 2005 a pornit o campanie destul de dură împotriva celor de la Dell susţinută numai pe Blog-ul său. Acţiunea sa a avut un impact atât de puternic încât, pe lângă faptul că în mai puţin de 2 săptămâni totul era rezolvat (cu scuzele de rigoare plus compensaţii financiare), acţiunile Dell la bursă au scăzut semnificativ în perioada campaniei, iar în lumea blogger-ilor americani a apărut un nou termen care aminteşte de această campanie: “dellhell”.
De atunci lucrurile s-au schimbat radical în bine; mai mult, Dell a lansat un site special pentru consumatorii săi – www.ideastorm.com
Cred că se poate şi în România.

Noi ne pregătim.

gneagu@electronica-azi.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

  • Folosim datele dumneavoastră cu caracter personal NUMAI pentru a răspunde comentariilor/solicitărilor dumneavoastră.
  • Pentru a primi raspunsuri adecvate solicitărilor dumneavoastră, este posibil să transferăm adresa de email și numele dumneavoastră către autorul articolului.
  • Pentru mai multe informații privind politica noastră de confidențialitate și de prelucrare a datelor cu caracter personal, accesați link-ul Politica de prelucrare a datelor (GDPR) si Cookie-uri.
  • Dacă aveți întrebări sau nelămuriri cu privire la modul în care noi prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal, puteți contacta responsabilul nostru cu protecția datelor la adresa de email: gdpr@esp2000.ro
  • Abonați-vă la newsletter-ul revistei noastre