Farnell – Cum să te dezvolţi atunci când piaţa stagnează

19 AUGUST 2009

Farnell a sărbatorit recent 70 de ani de existenţă, care sunt cele mai mari reuşite?
Compania Farnell a fost înfiinţată în 1939 şi iniţial a vândut componente radio, dar mai târziu şi-a dezvoltat gama de produse, concentrându-se pe piaţa en-gros. În 1966 compania s-a afişat la Bursa de Valori din Londra, cu o cifră de afaceri de doar 2 milioane de lire sterline, ajungând la 200 milioane de lire sterline în 1990.
Astăzi Farnell, parte a grupului de firme Premier Farnell, este unul din liderii distribuitori de componente electronice, electrice, industriale, precum şi produse de mentenanţă, reparaţii şi operaţii. Avem un număr de peste 1200 de angajaţi în peste 20 de ţări la nivel mondial, lucrăm cu peste 800 de furnizori de înaltă clasă şi oferim peste 480.000 de produse disponibile în stoc, cu posibilitatea de comandă 24 de ore pe zi, 365 zile pe an.

Cu ce se deosebeşte Farnell de alţi distribuitori?
Credem că suntem un distribuitor cu o înaltă calitate a serviciilor, ceea ce înseamnă că, alături de peste 480.000 produse de la furnizori de vârf, putem oferi clienţilor noştri o gamă variată de servicii.
Oferim livrare gratuită a doua zi pentru România, pentru doar 5 Euro, nu este necesară o comandă minimă şi oferim variante flexibile de a comanda. Avem, de asemenea, echipe de vânzare dedicate pentru fiecare ţară, inclusiv România, a căror membri vorbesc limba română şi pot ajuta clienţii în plasarea comenzilor şi alegerea produselor potrivite.
Suplimentar, website-ul nostru interactiv www.farnell.com/ro permite clienţilor să verifice online ultimele preţuri, precum şi stocul disponibil, să plaseze o comandă şi să aibă acces la suport tehnic 24/7, inclusiv Technical Life chat.

Aveţi în stoc peste 480.000 de produse. Cum arată procesul de distribuţie?
Sistemul nostru logistic este de înaltă performanţă, toate comenzile plasate merg la centrele noastre de distribuţie şi la echipa de vânzări. Avem 4 centre de distribuţie, interconectate printr-un sistem electronic. Două dintre acestea sunt în Europa: Leeds, Marea Britanie şi Liege, Belgia. Doar centrul de distribuţie din Leeds trimite peste 7000 de comenzi zilnic. Datorită sistemului IT avansat, suntem capabili să avem o evidenţă clară a stocului existent şi să procesăm comezile rapid. Stocăm peste 480.000 de produse, dar avem acces la aproximativ 4 milioane de produse de la furnizorii noştri. De aceea, în cazul în care nu avem în stoc anumite produse, le putem comanda pentru clienţii noştri în câteva zile sau le putem oferi produse alternative.

Care este opinia dumneavoastră cu privire la tendinţele generale în contextul crizei economice actuale?
Putem observa efectele recesiunii mai ales în ţările dezvoltate din Europa de Vest şi în Statele Unite. Oferta noastră extensivă şi parteneriatele existente cu furnizorii ne ajută să depăşim aceste timpuri dificile. De asemenea, faptul că vindem produse către o varietate de industrii ne face mai puţin dependenţi de încetinirea activităţii într-un sector anume sau a unei anumite companii. Nu sunt economist, de aceea las predicţiile în seama profesioniştilor, dar în opinia mea, nu văd nici o şansă ca această recesiune să se termine mai devreme de sfârşitul acestui an.

Cum depăşeşte Farnell această criză? Aţi dezvoltat noi metode sau proceduri pentru a găsi răspunsuri la această situaţie?
În ultimii doi ani, ne-am concentrat pe vânzările online, ceea ce ne-a oferit ocazia de a ne lărgi baza de clienţi şi de a gestiona mai eficient costurile. Am intrat direct în regiuni în curs de dezvoltare, precum Europa de Est, China şi India, ceea ce ne-a ajutat să dobândim noi clienţi şi să rămânem stabili pe parcursul acestei perioade. Suntem de asemenea, puternic axaţi pe produse electronice pentru inginerii de proiectare din cercetare şi dezvoltare, aşa că indiferent de recesiune, dezvoltarea de noi soluţii tehnologice nu s-a oprit şi există în continuare o cerere pentru cele mai noi componente, pe care Farnell le oferă.

Vedeţi oportunităţi interesante în contextul actual?
Recesiunea nu este perioadă uşoară pentru orice tip de afacere, dar cu toate acestea putem vedea câteva oportunităţi. Oferta noastră flexibilă, fără valoare minimă a comenzii pare a fi mai atrăgătoare pentru clienţi în această perioadă, când trebuie să fie atenţi la fiecare cheltuială pe care o fac din buget. Clienţii pot comanda exact câte componente au nevoie, atunci când au nevoie, reducând costurile pe care le implică menţinerea unui stoc. Putem observa de asemenea că investiţia pe care am făcut-o în website-uri locale a fost profitabilă, internetul, care este una din cele mai ieftine metode de comunicare a devenit din ce în ce mai popular.

Care este aspectul tehnologic al crizei? Creşte viteza de introducere a noilor tehnologii sau viceversa? Cum influenţează criza globală tehnologia?
În timpul recesiunii, orice economii realizate au o mare valoare şi cred că inginerii şi companiile, în general, investesc în soluţii ecologice şi eficiente din punct de vedere energetic. Se pune un mare accent pe protecţia mediului, emisiile de carbon şi eliminarea deşeurilor etc. Aceasta este zona în care recesiunea impune un ritm alert în introducerea de noi tehnologii.

Aţi lansat recent element14, portal şi comunitate online. Ne puteţi spune mai multe despre aceasta?
element14 este un portal de informaţii şi eCommunity, nou şi inovator, construit special pentru inginerii din domeniul electronic. Furnizează date despre produse, instrumente de proiectare şi informaţii detaliate, în acelaşi timp având incorporată funcţionalitatea web 2.0 pentru a facilita comunicarea, interacţiunea, colaborarea şi schimbul de informaţii între utilizatori. Utilizatorii pot consulta experţi, pot descoperi ultimele tendinţe, posta blog-uri, articole şi comentarii pe acest forum internaţional. Încă din primele două săptămâni de la lansare, element14 are peste 11.000 de persoane înregistrate pe forum.

Care sunt aşteptările dumneavoastră pentru viitor?
Abordarea directă a clienţilor pentru Europa de Est a început acum 2 ani. Am vândut în regiune prin parteneri locali de lungă durată, dar prin intrarea pe piaţa Uniunii Europene şi prin investiţii semnificative, am început să punem accent pe pieţele din Polonia, Ungaria, Cehia şi Slovacia ca priorităţi, apoi ne-am extins către România, Bulgaria şi Slovenia, şase luni mai târziu. Prin strategia noastră de a avea website-uri locale, key account managers la nivel local şi o echipă de suport în Leeds, am fost bine primiţi de un număr crescut de clienţi.
Cu toate că volumul de vânzări este mic în comparaţie cu Farnell Europa de Vest, am atras un număr mare de clienţi interesaţi, şi în România suntem încurajaţi de cererile clienţilor de a colabora direct şi a nu mai apela la intermediari.

Veţi participa la ediţia din acest an a TIB 2009?
Avem planuri să participăm la TIB în acest an, în octombrie, cu toate că am fost dezamăgiţi de numărul de participanţi de la ediţiile anterioare.

www.farnell.com/ro
Telefon gratuit: 0800 894 946
Email: info-ro@farnell.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

  • Folosim datele dumneavoastră cu caracter personal NUMAI pentru a răspunde comentariilor/solicitărilor dumneavoastră.
  • Pentru a primi raspunsuri adecvate solicitărilor dumneavoastră, este posibil să transferăm adresa de email și numele dumneavoastră către autorul articolului.
  • Pentru mai multe informații privind politica noastră de confidențialitate și de prelucrare a datelor cu caracter personal, accesați link-ul Politica de prelucrare a datelor (GDPR) si Cookie-uri.
  • Dacă aveți întrebări sau nelămuriri cu privire la modul în care noi prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal, puteți contacta responsabilul nostru cu protecția datelor la adresa de email: gdpr@esp2000.ro
  • Abonați-vă la newsletter-ul revistei noastre