Farnell – comenzi flexibile / varietăţi de canale / opţiuni de livrare

26 IANUARIE 2009

Cititorii noştri au auzit despre Farnell, dar mai multe detalii despre compania dumneavoastră sunt binevenite.
Compania Farnell, fondată în 1939, este un distribuitor de vârf la nivel mondial, ce oferă servicii de înaltă calitate pentru distribuirea unor volume mici de produse electronice, electrice, industriale, precum şi de mentenanţă, reparaţii şi operaţii (MRO) – cu acces rapid, uşor la peste 430.000 de produse aflate în stoc, 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an. Le oferim cumpărătorilor, inginerilor de proiectare şi mentenanţă comenzi flexibile prin intermediul unei varietăţi de canale şi opţiuni de livrare pentru a corespunde cerinţelor personale. Prin Farnell aveţi acces către – probabil – cea mai largă, modernă şi atractivă ofertă din industria electronică. Farnell face parte din grupul de companii Premier Farnell, ceea ce înseamnă că puteţi avea acces la şi mai multe produse din cadrul grupului. Alături de Newark, distribuitorul nostru cu sediul în America, Farnell este într-adevăr un magazin unde găsiţi toate produsele care vă sunt necesare!

Am înţeles că intenţionaţi să deveniţi mai activi în piaţa Est Europeană. Care sunt aşteptările dumneavoastră de la această piaţă?
Interesul Farnell este să-şi crească în România cota de piaţă. Suntem prezenţi în această piaţă, iar ţinta noastră este să impunem brand-ul Farnell şi să-l facem foarte bine cunoscut inginerilor, cumpărătorilor, profesioniştilor în general. Pentru a ajunge aici, suntem într-un contact foarte strâns cu reţeaua de furnizori, promovăm şi impunem oferta EDEs (Electronic Design Engineers). Oferta noastră este foarte tentantă – livrare în orice locaţie din România a doua zi, 5 EURO costuri de transport fără obligativitatea unei comenzi minime, preţuri competitive, oferte foarte generoase.

Din pagina dumneavoastră de internet am observant că nu aveţi (încă) deschise birouri în Europa de Est. Intenţionaţi să înfiinţaţi reprezentanţe locale în viitorul apropiat?
Fiind axaţi pe strategia de marketing şi comerţ on-line, vom continua să ne dezvoltăm în acest sens. Avem însă o reţea puternică cu centru de vânzări în limba română, Director de Vânzări în România precum şi un Director de Marketing din România.
Oferim un serviciu “multi-channel”, toate cererile putând fi soluţionate prin pagina noastră de internet, email, telefon sau fax. De asemenea, există disponibile materiale de marketing publicate în limba română. Intenţionăm să fim prezenţi la cele mai importante expoziţii locale astfel că există destule şanse pentru clienţii români să întâlnească echipa Farnell.

Aveţi o strategie specială cu privire la extinderea reţelei de vânzări Farnell în piaţa Est Europeană?
Vom continua desigur să investim în oameni de mare calibru şi vom dezvolta continuu pagina de internet care va însemna pentru ingineri o poartă de acces direct către piaţă. Propunerea Farnell de 5 EURO costuri de transport, livrare rapidă, a doua zi oriunde în ţară, echipa de vânzări disponibilă oricând împreună cu mangerul zonal reprezintă o foarte mare valoare adaugată afacerii noastre.

Dezvoltarea afacerilor în această regiune înseamnă multe oportunităţi. Ne puteţi spune care sunt atu-urile dumneavoastră?
O gamă largă de produse din sfera industrială, suport tehnic de cea mai bună calitate, nivel excelent al serviciilor oferite, suport “multi-channel” şi nu în ultimul rând, strânsa noastră colaborare cu furnizori importanţi precum Texas Instruments, 3M, Omron, Tektronix, Fluke, Microchip, Molex – pentru a numi doar câţiva dintre ei – sunt atu-urile Farnell pentru a deveni alegerea cea mai bună, distribuitor de clasă mondială, pe deplin angajat acum în dezvoltarea afacerilor în ţările din Europa de Est.

Þinând cont de faptul că am început acum o mică analiză SWOT, ne puteţi spune care sunt temerile dumneavoastră în legătură cu această criză financiară mondială?
Oferta noastră extinsă de produse acoperă zone industriale diverse, iar conceptul nostru B2B (business-to-business) de a colabora cu toate tipurile de companii: multinaţionale sau locale, companii mari, medii sau mici ne îndeamnă să rămânem optimişti şi încrezători că vom depăşi cu succes situaţia economică mondială care afectează acum foarte multe industrii. Þelul nostru este de a rămâne competitivi şi concentraţi pe o dezvoltare continuă în piaţă.

Criza financiară a evitat România până acum, dar se pare că în acest an va trebui să-i facem şi noi faţă. Credeţi că anul 2009 va fi un an dificil pentru industria electronică din Europa de Est?
Desigur este important să fii pregătit să înfrunţi situaţii economice dificile, dar România continuă să ofere o platformă extraordinară pentru export prin investiţii interne şi progres; dezvoltarea ei continuă o va impune în viitor ca un jucător important în arena internaţională. Industria electronică Est Europeană – ca un întreg – ar putea fii afectată pe termen scurt, dar proiectele pe termen lung rămân foarte optimiste.

România oferă multe oportunităţi pentru activităţile de “outsourcing”; pe de altă parte, sunt analişti economici care estimează că în viitor oferta ţărilor din Europa de Est în zona serviciilor tehnologice va deveni mai atractivă decât oferta venită din Asia, în special China. Þinând cont de vasta experienţă acumulată de Farnell în toate pieţele de pe glob, puteţi face o predicţie în acest sens?
Europa de Est are avantajul forţei de muncă foarte calificată şi experimentată, în timp ce China va continua să rămână extrem de competitivă cu forţa sa de muncă ieftină şi potenţialul masiv de producţie. Europa de Est se dezvoltă continuu, multe dintre ţările estice se bucură acum de avantajele aderării la Uniunea Europeană devenind astfel mai atractive pentru noi investiţii în regiune.

Revenind la distribuţie, haideţi să luăm un exemplu: am văzut în pagina web Farnell că vindeţi microcontrolere Microchip. Un inginer electronist poate cumpăra acest microcontrolere atât de la Farnell cât şi de la competiţie sau chiar direct de la Microchip. Care sunt mijloacele prin care Farnell transformă un cumpărător ocazional într-un client permanent?
Clienţii noştri noi sunt mereu impresionaţi atât de gama largă de produse disponibile la Farnell precum şi de serviciile noastre superioare: 80% din produsele pe care le oferim sunt în stoc disponibile a fi livrate a doua zi, avem o gamă extinsă de produse, servicii excelente, nu există restricţii privind un minim al comenzii, livrare din Europa către orice locaţie la costuri de transport foarte mici. Împreună cu partenerii noştri – furnizori / producători – promovăm activ şi foarte rapid noile produse şi tehnologii. Datorită acestor servicii clienţii noştri revin continuu fiind atraşi atât de oferte şi produse noi cât şi de experienţa noastră în ceea ce priveşte “serviciu client”.

Care este prognoza pentru 2009? Veţi depăşi rezultatele obţinute anul trecut sau încercaţi să păstraţi cel puţin aceeaşi performanţă datorită crizei financiare mondiale? În aceeaşi ordine de idei, credeţi că va fi un an dificil pentru distribuitorii locali? E posibil ca aceştia să-şi piardă afacerea sau să fie asimilaţi de o companie mult mai mare? Poate fi 2009 un an foarte special pentru o repoziţionare/reorganizare a distribuitorilor globali?
Avem planuri de creştere pentru 2009 foarte ambiţioase. Vom continua să investim în infrastructura noastră, în oameni şi în acelaşi timp rămânând competitivi şi oferind cele mai bune servicii clienţilor noştri.

În România, distribuitorii locali organizează seminarii pentru diferite componente electronice; are Farnell intenţia de a organiza asemenea seminarii în viitorul apropiat? Aţi pregătit deja ceva pentru inginerii Români?
Farnell are planificate o serie de seminarii şi aşa numitele “open days” împreună cu furnizori importanţi precum Freescale; de asemenea, Farnell va participa în calitate de expozant la câteva expoziţii locale şi nu în ultimul rând, va avea colaborări cu universităţile de electronică din ţară.
Vă mulţumim şi vă dorim mult succes!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

  • Folosim datele dumneavoastră cu caracter personal NUMAI pentru a răspunde comentariilor/solicitărilor dumneavoastră.
  • Pentru a primi raspunsuri adecvate solicitărilor dumneavoastră, este posibil să transferăm adresa de email și numele dumneavoastră către autorul articolului.
  • Pentru mai multe informații privind politica noastră de confidențialitate și de prelucrare a datelor cu caracter personal, accesați link-ul Politica de prelucrare a datelor (GDPR) si Cookie-uri.
  • Dacă aveți întrebări sau nelămuriri cu privire la modul în care noi prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal, puteți contacta responsabilul nostru cu protecția datelor la adresa de email: gdpr@esp2000.ro
  • Abonați-vă la newsletter-ul revistei noastre