Editorial

27 MARTIE 2007

Discutam zilele trecute cu nişte prieteni despre piaţa de componente / echipamente electronice din România. Cât de mare este? Cum am putea să o evaluăm? Cum ajungem la clienţi?
Toate aceste întrebări sunt foarte importante pentru orice firmă care doreşte să se afirme într-o piaţă, să-şi prezinte o anume imagine şi bineînţeles, să deţină o cotă cât mai mare din piaţă. Nu am văzut încă nici un raport oficial despre mărimea acestei pieţe; poate că anumite valori ar trebui să existe la nivel de importuri pe categorii de produse: componente pasive, active, echipamente. Hai să zicem că, măcar “se simte” dacă există sau nu o anumită piaţă. Dar cum ajungi la clienţii tăi?
Cel mai sigur mod este marketing-ul direct. Ai o listă cu posibilii clienţi şi începi să-i contactezi. De multe ori, chiar şi dacă ai produse/servicii vandabile este destul de greu să le comercializezi.Tehnicile de abordare ale clientului nu sunt simple; la acestea se mai adaugă şi “politicile” de preţ, de livrare, de plată care pot fi sau nu pe placul clientului. Adevărul este că până la evaluarea pieţei trebuie să ai aptitudinile unui bun comerciant. Chiar dacă ai o adevărată bază de date, tot îţi trebuie timp (şi bani) să-i contactezi pe toţi. Se pare totuşi, că există un mod mai elegant şi sigur pentru a penetra o anumită piaţă: plasarea unui set de reclame în revistele de specialitate. Revistele ajung într-o măsură mai mică sau mai mare la aproape toţi clienţii potenţiali şi îţi creează o adevărată carte de vizită, o anumită imagine care te poate ajuta în faţa unui client incomod. Există şi varianta expoziţiilor de profil. Practic, în loc să plăteşti lunar o anumită sumă de bani pe publicitate poţi aloca o sumă mult mai mare pentru o singură întâlnire cu posibilii clienţi. Pare mai riscant; toţi banii pe o singură încercare…
Cel mai bine este, într-adevăr să-ţi “ataci” clienţii din toate părţile: contact direct la târguri, vizite la clienţi şi construirea unei imagini precum şi dialogul periodic la distanţă prin intermediul presei de profil. Cu ce începi?

Gabriel Neagu
gneagu@electronica-azi.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

  • Folosim datele dumneavoastră cu caracter personal NUMAI pentru a răspunde comentariilor/solicitărilor dumneavoastră.
  • Pentru a primi raspunsuri adecvate solicitărilor dumneavoastră, este posibil să transferăm adresa de email și numele dumneavoastră către autorul articolului.
  • Pentru mai multe informații privind politica noastră de confidențialitate și de prelucrare a datelor cu caracter personal, accesați link-ul Politica de prelucrare a datelor (GDPR) si Cookie-uri.
  • Dacă aveți întrebări sau nelămuriri cu privire la modul în care noi prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal, puteți contacta responsabilul nostru cu protecția datelor la adresa de email: gdpr@esp2000.ro
  • Abonați-vă la newsletter-ul revistei noastre